بهترین زمان خرید ملک در ترکیه چه زمانی است؟

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

بهترین زمان خرید ملک در ترکیه چه زمانی است؟

۶۸ بازديد


به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری یا روشی برای دریافت اقامت و یا شهروندی ، خرید ملک در ترکیه در سال های اخیر مورد توجه و استقبال بسیاری از اتباع کشور های خارجی و ایرانیان قرار گرفته است. سوالی که ممکن است برای بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران به وجود بیاید این است که آیا بازه زمانی که برای خرید ملک انتخاب می کنید مهم است و بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه چه زمانی است. پاسخ کوتاه به این سوال این است که وقتی ملک مناسب ، در مکان مناسب ، قیمت مناسب و در حد بودجه خود پیدا کردید، بهترین زمان برای اقدام به خرید است. با این حال در مورد زمان مناسب برای خرید ملک در ترکیه عوامل مهم دیگری را نیز می توان در نظر گرفت که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

زمان بندی فصلی

بهار در ترکیه دلپذیرترین آب و هوا را دارد. این فصل ایده آل ترین زمان برای مشاهده جزئیات املاک و بازدید از موارد مختلف است. علاوه بر این زمانی است که فروشندگان برای تابستان املاک خود را برای فروش آگهی می کنند. در کشور ترکیه بین ماه های می تا ژوئن ، فروشندگان املاک خود را با پیش بینی اسباب کسی قبل از تعطیلات سه ماهه تابستان به فروش می گذارند.

در حالی که فصل بهار و تابستان محبوب ترین زمان برای خرید ملک در ترکیه است ، اما برای خریدار باهوش ، زمستان زمان مناسب تری برای جستجو برای یافتن موارد مناسب است چرا که تقاضا در بازار کمتر است. برای درک بهتر این موضوع مثالی ارائه می کنیم. مثلا فرض کنید که لذت بخش ترین زمان برای خرید قایق در فصل آفتابی تابستان است. بیشتر فروشندگان ترجیح می دهند در تابستان که می شود از قایق تفریحی لذت برد، اقدام به فروش می کنند. با این حال ، خرید قایق بادبانی در زمستان استراتژیک تر است ، زیرا تقاضا کم تر است و بنابراین فروشندگان تمایل بیشتری به جذب خریداران خواهند داشت.

به طور کلی خرید انواع مختلف مسکن در کشور ترکیه تحت تأثیر فصول هستند. مخصوصاً آن دسته از مواردی که دارای ویژگی های حاص مانند مجاورت دریا و ساحل می باشد و به طور کلی لذت بردن از امکانات ملک ، به شرایط آب و هوایی مطلوبی نیاز دارند.

چهار دلیل که چرا بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه زمستان است و اقدام برای خرید در این فصل باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود شامل موارد زیر می باشد :

انگیزه واسطه ها و آژانس های املاک: فصل زمستان به معنای خریداران کمتری برای جستجو برای خانه است. فعالیت کم در زمستان ، آژانس های املاک را ترغیب می کند که برای انجام یک معامله انگیزه بیشتری داشته باشند.

رقابت کمتر: در فصل زمستان به طور کلی تعداد فروشندگان و خریداران کاهش پیدا می کند. بنابراین با رقابت و تقاضای کمتر ، خریداران قدرت مذاکره بیشتری دارند و می توانند فرصت های بیشتری برای تخفیف گرفتن داشته باشند.

صرفه جویی در زمان: به دلیل تقاضای کم و انگیزه ی فروشندگان املاک برای فروش سریع تر، زمان مذاکره در قراردادها، مدت زمان فرایند خرید در زمستان سریع تر به اتمام می رسد. علاوه براین چون مشغله آژانس های املاک و مستغلات در زمستان کمتر است خدمات آنها مفیدتر خواهد بود.

شرایط فروشندگان: فروشندگان همیشه به دنبال تقاضای بالاتر و در نتیجه افزایش قیمت در فصول بهار و تابستان هستند. با این حال ، هنگامی که ملکی برای فروش در زمستان ثبت می شود ، معمولاً یک فروشنده با انگیزه خاصی به دلایل مالی یا شرایط اضطراری اقدام به فروش ملک می کند. بنابراین در چنین شرایطی اغلب فروش فوری با نرخ کمتر است نرخ اصلی بازار و یا دریافت تخفیف امکان پذیر است.

نرخ تبدیل لیر ترکیه

ارزش نرخ ارز دریافتی برای ارز کشور شکا به عنوان یک تبعه خارجی در برابر لیر ترکیه می تواند در هزینه های شما به شکل قابل توجهی صرفه جویی کند. با توجه به این که لیر ترکیه درگیر بحران در برابر دلار آمریکا است ، قدرت خرید برای خریداران خارجی در این کشور افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین زمان بندی با در نظر گرفتن قیمت به روز لیر بسیار مهم و تاثیر گذار است. به عنوان مثال لیر ترکیه طی یک سال 30 درصد ارزش خود را از دست داده است. 30 درصد کاهش ارزش پول یعنی 30 درصد تخفیف در قیمت یک ملک. پس بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه در زمان های ضعف لیر ترکیه است.

نکته: سیاست خارجی و احساسات آمریکا نسبت به ترکیه ، تعرفه های بین المللی ، تورم و انتشار اطلاعات اقتصادی مربوطه برای فرصت های زمانی ارز خارجی را بررسی کنید و بر اساس آنها زمان هایی که ارزش لیر افت خواهد داشت را شناسایی کنید.

اعلام های پیش فروش

بهترین و مناسب ترین زمان برای خرید ملک در ترکیه چه زمانی است؟

 

یکی از بهترین زمان ها برای خرید ملک در ترکیه زمانی است که پروژه های معتبر برنامه های پیش فروش واحد های خود را اعلام می کنند. بسیاری از پروژه ها و سازنده های بزرگ و معتبر برای کاهش ریسک مالی و جذب سرمایه واحد های خود را پیش فروش می کنند. در چنین مواردی این شرکت ها اطلاعات دقیق از متریال ساخت و هر چیزی که خریدار لازم است درباره ویژگی های ملک بداند ارائه می دهند. هنگام پیش خرید ملک در ترکیه ، خریدار باید بر اساس تحقیقات ، دقت کافی و اعتبار شرکت سازنده اقدام به خرید نماید.

سخن پایانی

هر ساله تعداد اتباع خارجی که اقدام به خرید املاک و مستقلات در ترکیه می کنند تا وارد بازار های بین المللی شوند افزایش می یابد. همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که املاک و مستغلات بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بلند مدت است. علاوه بر این سرمایه گذاری در بازار املاک ترکیه فرصت دریافت اقامت و شهروندی این کشور را برای شما به ارمغان می آورد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.