جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟

۷۷ بازديد


جریمه اضافه ماندن در ترکیه
، علاوه بر مبلغ نقدی بر اساس تعداد ماه های اضافی که در کشور ترکیه مانده اید محاسبه میشود، از ۳ ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهید داشت. موقع خروج، میتوانید جریمه نقدی را به صورت لیر پرداخت کنید.

بنا به قانون شماره۶۴۲۸ ماده ۹ قانون اساسی ترکیه، که در تاریخ ۴/۴/ ۲۰۱۳ صادر شد، نقض قوانین در مورد ویزا، معافیت ویزا، اقامت موقت، مجوز کار از طرف اتباع خارجی، باعث ممنوعیت ورود این افراد به ترکیه خواهد شد.

اتباع خارجی می توانند از هر ۱۸۰ روز، ۹۰ روز در ترکیه بمانند، و در مدت این ۳ماه نسبت به اقامت خود اقدام کنند، اگر در این مدت اقدام به دریافت اقامت  کرده باشند، اما کارت اقامت خود را دریافت نکرده باشند، هنگام خروج از کشور شامل جریمه نقض قانون اقامت در ترکیه خواهند شد.

جریمه نقدی برای اضافه ماندن در ترکیه

۱ ماه ۵۰ دلار
۲ ماه ۶۰ دلار
۳ ماه ۷۰ دلار
۴ ماه ۸۰ دلار
۵ ماه ۹۰ دلار
۶ ماه ۱۰۰ دلار
۷ ماه ۱۱۰ دلار
۸ ماه ۱۲۰ دلار

دراین مقاله توضیحات بیشتری در مورد جریمه نقدی و ممنوع الورودی اتباع خارجی در هنگام نقض قانون اقامت خواهیم داد؛

علیرغم نقض حق قانون اقامت در ترکیه، اگر اتباع خارجی با توجه به شرایط زیر اقدام به ترک کشور کرده باشند، شامل مجازات قانونی ورود به ترکیه نمی شوند؛

افرادی که تا سه ماه حق قانونی اقامت خود در ترکیه را نقض کرده اند و قبل از اینکه مقامات مسئول اخطار داده باشند، خود فرد اقدام به خروج از ترکیه کرده باشد، طبق ماده ۴۹۲ قانون کارمزد در قانون اساسی ترکیه، مجازات نقض قانون اقامت آنها شامل جریمه نقدی می شود و اگر این جریمه را پرداخت کرده باشند، جزای ممنوع الورود بودن به ترکیه شامل آنها نمی شود.

 
 

افرادی که تا سه ماه ( خود ۳ ماه شامل این قانون نمی شود) حق قانونی اقامت خود در ترکیه را نقض کرده اند و بعد از اینکه مقامات مسئول برای خروج از کشور اخطار داده باشند و تبعه ی خارجی در مدت زمان تعیین شده اقدام به خروج از ترکیه کرده باشد، طبق ماده ۴۹۲ قانون اساسی ترکیه، مجازات نقض قانون اقامت آنها شامل جریمه نقدی می شود و اگر این جریمه را پرداخت کرده باشند، جزای ممنوع الورود بودن به ترکیه شامل آنها نمی شود.

با توجه به نقض حق قانون اقامت در ترکیه، اگر اتباع خارجی  بر اساس شرایط زیر اقدام به ترک ترکیه کرده باشند، به مدت یک ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت.

اتباع خارجی که بیش از ۳ ماه از حق اقامت قانونی آنها در ترکیه گذشته باشد، و قبل از اخطار مقامات مسئول به آنها مبنی بر خروج از کشور ،  خودشان اقدام به خروج از ترکیه کرده باشند و جریمه نقدی آن  را پرداخته باشند، بر اساس مدت زمانی که قانون اقامت را نقض کرده اند، طبق شرایط زیر حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت؛

  • نقض قانون اقامت به مدت ۳ تا ۶ ماه؛ به مدت یک ماه ممنوع الورود
  • نقض قانون اقامت به مدت ۶ ماه تا یک سال؛ به مدت ۳ ماه ممنوع الورود
  • نقض قانون اقامت در ترکیه به مدت ۱ سال تا ۲ سال؛ به مدت ۱ سال ممنوع الورود
  • نقض قانون اقامت در ترکیه به مدت ۲ تا ۳ سال؛ به مدت ۲سال ممنوع الورود
  • نقض قانون اقامت در ترکیه به مدت بیش از ۳ سال؛ به مدت ۵ سال ممنوع الورود

 اتباع خارجی که  مدت زمان اقامت آنها در ترکیه به پایان رسیده باشد و  اقدام به خروج از کشور کرده باشند و یا دپورت شده باشند، با توجه به شرایط زیر به مدت ۳ تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت ؛

اتباع خارجی که مدت زمان اقامت آنها در ترکیه به پایان رسیده باشد و  قبل از اخطار مقامات مسئول مبنی بر خروج آنها از کشور اقدام کرده باشند، اما جزای نقدی خود را پرداخت نکنند،  از ۳ ماه تا ۵ سال ممنوع الورود می‌شوند

اتباع خارجی که از مدت اقامت آنها تا سه ماه گذشته باشد  و علی رغم اخطار مقامات مسئول و پایان مدت تعیین شده برای خروج آنها از کشور اقدام به ترک کشور نکرده باشند و یا دپورت آن ها از کشور اعلام شده باشد اما آنها از کشور خارج نشده باشند از ۳ ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت.



اتباع خارجی که در ترکیه مدت زمان اقامت ترکیه آنها به پایان رسیده باشد و درخواست اقامت آنها تمدید نشده باشد، بدون توجه به پرداخت جریمه نقدی، اگر در مدت تعیین شده برای خروج از کشور اقدام نکرده باشند، از ۳ ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت.

اتباع خارجی که در ترکیه مدت زمان اقامت آنها به پایان رسیده باشد و درخواست اقامت و یا مجوز کار آنها تمدید نشده باشد، بدون توجه به پرداخت جریمه نقدی، اگر در مدت تعیین شده برای خروج از کشور اقدام نکرده باشند، از ۳ ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند داشت.

با توجه به ماده ۴۹۲ قانون کارمزد، بدون توجه به پرداخت جریمه نقدی اتباع خارجی و با توجه به بهره مند شدن از قانون معافیت ویزا که بر اساس آن اتباع خارجی می توانند از هر ۱۸۰ روز ۹۰ در ترکیه بمانند، با پایان این مدت در عرض ۱۰ روز اقدام به تمدید اقامت نکرده باشند، ۳ ماه تا ۵ سال حق ورود به ترکیه را نخواهند.

با توجه به قانون کارمزد، صرف نظر از اینکه جریمه عدم تمدید اقامت توسط اتباع خارجی پرداخت شده و یا نشده باشد، بعد از پایان نظارت اداری، مشمول تعهدات جایگزین می شوند.

با توجه به قانون کارمزد در ترکیه، صرف نظر از اینکه جریمه عدم تمدید اقامت توسط اتباع خارجی پرداخت شده و یا نشده باشد و توسط مامورین دپورت شده اند .
  • نقض قانون اقامت تا سه ماه، به مدت ۳ ماه ممنوع الورود
  • ۳ نا ۶ ماه نقض قانون اقامت،  به مدت ۶ ماه ممنوع الورود
  • ۶ ماه نا یک سال نقض قانون اقامت،  یک سال ممنوع الورود
  • یک تا ۲ سال نقض قانون اقامت،  یک سال ممنوع الورود
  • بیش از ۲ سال نقض قانون اقامت،  ۵ سال ممنوع الورود خواهند شد.

نحوه پرداخت جریمه نقدی اضافه ماندن در ترکیه

در هنگام خروج، می توانید این جریمه را به صورت لیر در درگاه خروج پرداخت کنید. در فرودگاه ها هم جایگاه مشخصی برای پرداخت آن وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.