شرایط سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است؟

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

شرایط سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است؟

۱۰۹ بازديد


سرمایه گذاری در ترکیه
و اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. اگر متقاضی سرمایه گذاری در ترکیه هستید احتمالاً با سوالاتی از این قبیل مواجه شده اید؛ حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه چه میزان است؟ روش های سرمایه گذاری در ترکیه کدام است و بهترین فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه کدام اند؟ پاسخ این سوالات و تمامی نکات مهم و اصلی در رابطه با سرمایه گذاری در کشور ترکیه از قبیل شرایط و قوانین، مزایای سرمایه گذاری و انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه شرح داده می شود. اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور ترکیه هستید با ادامه مقاله همراه شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. موسسه حقوقی ملک پور
 با کادری مجرب از وکلا و مشاورین برجسته همه روزه پاسخگوی شما در امر سرمایه گذاری در ترکیه می باشد. شما می توانید با یک تماس تلفنی از مشاوره تلفنی رایگان در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه و مهاجرت به ترکیه بهره مند گردید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

سرمایه گذاری در ترکیه و شرایط عمومی

 سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می تواند منافع و ریسک های خاص خودش را داشته باشد، بنابراین در زمان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی، باید همه ی جوانب مثبت و منفی را در آن کشور در نظر گرفت و بررسی کرد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری و مقررات مربوط به اخذ شهروندی این کشور اخیرا تغییر پیدا کرده است. براساس قوانین گذشته سرمایه گذاران برای اخذ اقامت ترکیه باید مبلغی بین 1 تا 3 میلیون دلار آمریکا به روش های مختلف در ترکیه سرمایه گذاری می کردند. اما در قوانین جدید در سال 2019 این مبلغ کاهش پیدا کرده است و در بازه 250 هزار تا 500 هزار دلار آمریکا می باشد. سرمایه گذاران از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانند تابعیت ترکیه را برای خود و خانواده اخذ کنند. در ادامه روش های مختلف سرمایه گذاری و مبلغ مورد نیاز برای آن ها شرح داده می شود.

 

سرمایه گذاری در ترکیه و مزایای آن

 

سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور می تواند برای شما و خانواده شما مزایایی در بر داشته باشد. از جمله مزایا اخذ پاسپورت ترکیه می توان موارد زیر را نام برد.

  •  
    اخذ پاسپورت و تابعیت ترکیه تنها 3 تا 6 ماه به طول می انجامد.
     
  •  
    امکان سفر به 148 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا.
     
  •  
    شرط حضور در ترکیه وجود ندارد.
     
  •  
    پاسپورت ترکیه جزء 30 پاسپورت برتر دنیاست.
     
  •  
    پاسپورت ترکیه ده سال اعتبار دارد و به صورت مادام العمر قابل تمدید است.
     
  •  
    همه اعضای خانواده از خدمات درمانی رایگان بهره می برند.
     
  •  
    امکان حفظ تابعیت قبلی.
     
  •  
    خدمت سربازی برای دارندگان تابعیت از این روش اجباری نمی باشد.
     
  •  
    امکان تحصیلات رایگان وجود دارد.
     
  •  
    امکان سفر بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا و 26 کشور حوزه شنگن.
     

در کنار مزایایی که پاسپورت ترکیه دارد، سرمایه گذاری در ترکیه خود نیز دارای مزایای بسیاری می باشد. از مزایای سرمایه گذاری در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • وجود زیرساخت های عالی

     
     
  • کسب سود

    ببا توجه به زیر ساخت ها و رشد اقتصادی این کشور، می توان با سرمایه گذاری در ترکیه سود مناسبی کسب نمود.

     
  • باز پرداخت مالیات

    کشور ترکیه حداقل مبلغ 500 میلیون لیر را به سرمایه گذاران خارجی به عنوان باز پرداخت مالیات می دهد. حتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی میزان مالیات به 20 درصد کاهش یافته است و گاها برخی از سرمایه گذاران خارجی از پرداخت مالیات معاف می شوند.

     
  • ارائه برنامه انگیزه های بزرگ

    این برنامه به منظور تشویق سرمایه گذاری در قسمت هایی که تکنولوژی نقش به سزایی دارد، ارائه گردیده است و خدف آن جذب سرمایه گذار خارجی می باشد.

     
  • وجود توافق نامه های جلوگیری از فساد

    توافق نامه ارتقا و حفاظت از سرمایه و توافق نامه پیشگیری از دوگانه مالیاتی به منظور امنیت سرمایه گذاران ایرانی و جلوگیری از فساد بین کشورهای ایران و ترکیه امضا شده است.

     
  • گمرک اروپا

    با توجه به این موضوع که کشور ترکیه در اتحادیه گمرک اروپا عضو می باشد، روابط تجاری این کشور همواره در حال رشد می باشد.

خرید ملک در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه و تحلیل استاندارد های سرمایه گذاری

 

معمولا یکی از نگرانی های سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری در کشور های خارجی، امنیت سرمایه گذاری است. علاوه بر کسب سود بسیار مهم است که سرمایه اولیه نیز حفظ شود.

ایران و ترکیه توافق نامه های دو جانبه تجاری امضا کرده اند که می تواند امنیت سرمایه گذاری شما را تضمین کند و سرمایه گذاری در ترکیه را تسهیل نماید. این توافق نامه ها عبارتند از:

  • توافق نامه ارتقاء و حفاظت از سرمایه گذاری

    این توافق نامه با مشخص کردن استانداردهای تجاری، تضمین می کند که محیط مناسب اقتصادی برای سرمایه گذاران فراهم شود. این قرارداد تضمین می کند که اموال سرمایه گذار مصادره نشود مگر در موارد استثنایی که پس از طی مراحل قانونی ممکن است اموال سرمایه گذار برای منافع عمومی مصادره شود.

     
  • توافق نامه پیشگیری دوگانه مالیاتی

    این توافق نامه تضمین می کند که مالیات تنها در یکی از دو کشور پرداخت شود و سرمایه گذار در هر دو کشور ترکیه و ایران ملزم به پرداخت مالیات نباشد.

سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت

 از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانید برای خود و خانواده خود تابعیت ترکیه را اخذ کنید. خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. برای اینکه سرمایه گذاری شما منجر به تابعیت ترکیه شود، باید در یکی از زمینه های سرمایه گذاری اعلام شده توسط دولت ترکیه سرمایه گذاری کنید و همچنین ملزم به سرمایه گذاری حداقل مبلغ اعلام شده در هر زمینه هستید.

معمولا پروسه اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه برای سرمایه گذار بین 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. در سال 2019 با راحت تر شدن قوانین، اخذ تابعیت ترکیه برای خانواده تا 2 ماه به طول می انجامد. دولت ترکیه اجازه دو تابعیتی را می دهد، بنابراین نیازی به سلب تابعیت فعلی خود نیز ندارید.

انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه و شرایط آن ها در ادامه بررسی شده است.

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

    یکی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه، خرید ملک در ترکیه می باشد. حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک 250 هزار دلار آمریکا می باشد. این مبلغ سابقا یک میلیون دلار آمریکا بود که بر اساس قوانین جدید به 250 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. یکی از شرایط سرمایه گذاری در این روش این است که به مدت سه سال ملک خریداری شده را نباید فروخت. خوشبختانه این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری در پروژه هایی خاص با مبلغ 150 هزار دلار نیز می توانید اقامت سرمایه گذاری ترکیه و تابعیت این کشور را بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله خرید ملک در ترکیه را مطالعه نمایید.

    خرید ملک با مبالغ کمتر نیز می تواند موجب اخذ اقامت ترکیه شود. شما با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار آمریکا می توانید اقامت 3 ساله ترکیه را کسب کنید. این اقامت از نوع توریستی است، به این معنا که در این روش اجازه کار در ترکیه را ندارید. البته در صورتی که بتوانید به صورت قانونی استخدام شوید امکان دریافت مجوز کار وجود دارد. این اقامت قابلیت تمدید نیز دارد. برای کسب اطلاع از قیمت خانه در ترکیه می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

     

    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی

    اقامت ترکیه از طریق سپرده بانکی در این کشور امکان پذیر می باشد و نیاز به سرمایه گذاری در هیچ زمینه ای نمی باشد. در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا به سپرده گذاری در بانک های ترکیه بپردازید. این مبلغ سابقا 3 میلیون دلار آمریکا بود که اخیرا به مبلغ 500 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. پول شما باید حداقل به مدت سه سال در بانک باقی بماند.

     

    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

    اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بخش سهام نیز امکان پذیر می باشد که این نوع سرمایه گذاری ترکیه منجر به اخذ تابعیت ترکیه می شود. حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه در این روش مبلغ 500 هزار دلار آمریکا است که می بایست سهام خریداری کنید. این مبلغ سابقا دو میلیون دلار آمریکا بوده که بر اساس طرح جدید ترکیه کاهش یافته است. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود و می بایست سهام خریداری شده را به مدت 3 سال نگهداری نمایید.

     

    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

    تابعیت ترکیه را می توان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز به دست آورد. از جمله شرایط این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه را نباید حداقل به مدت سه سال فروخت. همچنین سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید شود و حداقل سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی 500 هزار دلار می باشد.

     

    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

    یکی دیگر از روش های اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در شرکت های فعال در زمینه املاک و مستغلات می باشد. در این روش شما باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا در یکی از این شرکت ها سرمایه گذاری کنید.

     

    سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

    پیش از این کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم بود 100 شهروند ترکیه ای را استخدام نماید. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه، در سال 2019 کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه ای می توانند تابعیت ترکیه را اخذ نمایند. در این روش می بایست بیزینس پلن ارائه دهید که این بیزینس پلن می بایست به تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه برسد. سرمایه اولیه برای این منظور می بایست حداقل 2,600 دلار که معادل 10 هزار لیر ترکیه است، باشد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در ترکیه

✅ بهترین راه سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟

از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک در ترکیه و ثبت شرکت است.

✅ آیا با خرید ملک در ترکیه می توان اقامت گرفت؟

بله. با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید.

✅ آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در فرانچایز ها اقامت ترکیه را کسب کرد؟

خیر. برای سرمایه گذاری در فرانچایز ها ابتدا باید از روش های دیگر اقامت ترکیه را کسب کنید.

✅ آیا از طریق سرمایه گذاری می توان پاسپورت ترکیه را کسب کرد؟

در صورت خرید ملک در ترکیه می توانید پاسپورت این کشور را کسب کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.