نکاتی که برای تهیه لیر باید بدانیم

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

نکاتی که برای تهیه لیر باید بدانیم

۷۰ بازديد


اگر شما هم در ترکیه زندگی می کنید و یا به این کشور سفر کرده اید ، حتما می دانید که ریال ایران هیچ ارزشی برای صرافی های ترکیه نداشته و تبدیل ریال به لیر به این راحتی ها امکان پذیر نمی باشد. تنها در صورتی که از داخل ایران مقداری دلار به همراه آورده باشید ، می توانید لیر مورد نیازتان را از صرافی ها تهیه کنید . در غیر این صورت برای دریافت لیر در ازای پرداخت ریال می بایست به شرکت های معتبر ایرانی مراجعه نمایید.

 

از کجا لیر تهیه کنیم؟

در تمام شهرهای ترکیه صرافی هایی وجود دارد که می توان در ازای پرداخت دلار ، یورو ، پوند و دیگر پول های معتبر ، لیر مورد نیاز خود را دریافت کرد. اما باید بدانید که بسیاری از این صرافی ها پورسانت بالایی بابت این تبدیل دریافت می کنند.

همچنین شرکت هایی نیز وجود دارند که خرید لیر را برای شما محقق می سازند . که اکثر آنها نیز بابت پورسانت تبدیل ، مبالغ بالایی را دریافت می کنند.

این گونه است که باید به این نکته توجه داشته باشید ، اگر بخواهید برای سرمایه گذاری در ترکیه همچون خرید خانه ، اتومبیل و واحد تجاری تبدیل ارز خود را به دست این گونه صرافی ها یا شرکت های ارزی بسپارید ، در آخر متوجه می شوید که مبلغ زیادی را برای تبدیل ریال به لیر و یا دلار به این افراد پرداخت کرده اید. که در این صورت مبلغ قابل توجهی از کل بودجه شما کسر خواهد شد. از همین رو باید دقت داشته باشید که صرافی قابل اطمینان و منصفی را انتخاب نمایید.

به تازگی افرادی در این راه قدم گذاشته اند که به صورت حضوری امر تبدیل را برای شما تسریع می کنند. اما توجه داشته باشید که همه ی این افراد قابل اطمینان نبوده و مطمئنا اگر توجه خود را معطوف به امنیت سرمایه خود نکنید در نهایت این شمایید که متضرر خواهید شد .

اطلاع از نرخ تبدیل ریال به لیر

با توجه به این که در تمام کشورها این بانک مرکزی است که نرخ تبدیل ارزها را مشخص می کند ، برای اطلاع رسانی به مردم پایگاه اینترنتی را معرفی می نماید.

کشور ترکیه هم از این امر مستثنی نیست و برای تبدیل ارزهای مهم دنیا به لیر و بلعکس توسط بانک مرکزی خود، پایگاه داده تعبیه کرده است تا افراد و شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند آگاه سازد.

در سال های گذشته تعداد زیادی از هموطنان ما قصد مهاجرت به ترکیه داشتند که برای اطلاع از نرخ تبدیل لیر به ریال و یا بلعکس به این پایگاه داده بانک مرکزی مراجعه می کنند. شما نیز چنانچه قصد سرمایه گذاری و یا تحصیل دارید و در نتیجه نیازمند انتقال پول به ترکیه می باشید ، جهت بررسی دقیق و اطلاع از نرخ ارزها در این کشور می توانید به سایتی که در ادامه معرفی می کنم ، مراجعه نمایید.

 

یکی از بانک های اطلاع رسانی معتبر تبدیل ارز سایت دوویز ( Doviz ) نام دارد. که ارزهای رایج و قابل قبول در کشور ترکیه را نمایش می دهد. بسیاری از صرافی های معتبر از این پایگاه اطلاعات ارزی خود را جویا می شوند و طبق آن به اضافه پورسانت خود تبدیل و انتقال پول را برای شما انجام می دهند. باید به این نکته توجه داشت ، افراد و یا صرافی هایی معتبر خواهند بود که طبق اعلام بانک مرکزی که توسط چنین تارنماهایی اطلاع رسانی می کند عمل کنند.

هموطنان عزیز برای تبدیل ریال به لیر و اطلاع از نرخ پول ترکیه می بایست به این نکته توجه نمایند تا از هزینه های اضافی برای تبدیل ارز خود جلوگیری نموده و دچار ضرر مالی نشوند. در نتیجه این امر باعث می شود که شما بتوانید صرافی موردنظر خود را که کمترین پورسانت را دریافت می کند ، شناسایی کنید و در آینده برای تبدیل ریال به لیر به همان مکان مراجعه نمایید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.