هزینه اقامت در ترکیه چقدر است؟

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

هزینه اقامت در ترکیه چقدر است؟

۷۳ بازديد
هزینه اقامت در ترکیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید پیش از مهاجرت مشخص شود. در این مطلب تمامی هزینه های زندگی در ترکیه را بررسی می کنیم. به صورت کلی هزینه اقامت در ترکیه مانند هر جای دیگری در درجه اول شامل هزینه های دریافت کارت اقامت و مجوز ماندگاری بعد از اتمام ویزای 90 روزه و سپس هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل، تحصیل و بیمه می باشد. بابت این هزینه ها باید به لیر مبلغ را بپردازید.
 

هزینه اولیه بابت دریافت مجوز اقامت و کار های دفتری

حدود 5.000.000 تومان جمع هزینه های اخذ کارت اقامت ترکیه در مراحل اولیه می باشد. در وهله اول باید پس از دریافت پاسپورت و تصمیم به گرفتن اقامت ترکیه، درخواست خود را ثبت و فرم راندوو را نیز پر کنید و سپس برای حضور در جلسه مصاحبه در ترکیه آماده شوید. هزینه اولیه جهت شروع، به روش مهاجرتی و اقامتی شما بستگی دارد. 
 

هزینه مهاجرت به ترکیه

حدود 2.800.000 پول بلیط هواپیما از تهران به استانبول می باشد. هزینه مهاجرت به ترکیه و اقامت ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها کم‌تر است. همانگونه که اهداف مهاجرت به ترکیه می‌تواند مختلف باشد، هزینه مهاجرت نیز نسبت به آن هدف تغییر خواهد کرد. اگر شما برای تحصیل در دانشگاه به این کشور مهاجرت می‌کنید باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید و دانشگاه‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند. در کنار آن‌ها هزینه‌هایی چون اجاره پانسیون یا خانه، هزینه خورد و خوراک و شهریه دانشگاه نیز وجود دارد که وابسته به دانشگاه و شهری که در آن تحصیل می‌کنید، متفاوت است. اگر دلیل شما برای مهاجرت به ترکیه تجارت است، هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بستگی به معامله و نوع خرید و فروش شما دارد.

اگر هنگام تصمیم‌گیری در مورد مهاجرت به ترکیه از یک مجموعه معتبر برای این کار راهنمایی بگیرید می‌توانید از صرف هزینه‌های اضافه پیشگیری کنید. خبر خوبی وجود دارد و این است که هزینه اقامت در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کم‌تر است. برای اقامت در این کشور باید هزینه‌هایی چون هزینه خاک، کارت اقامت، هزینه نوتر، دریافت تکست نامبر، بیمه،  تشکیل پرونده و ایاب و ذهاب است که در ۲۰۱۹ حدود هزار تا هزار و پانصد لیر حساب شده است. 
البته جهت ورود به خاک ترکیه و اقامت به مدت بیشتر از 90 روز مجاز آن، باید هزینه های اخذ اقامت ترکیه را نیز که بیشتر هزینه های دفتری و دریافت مجوز اقامتی می باشد، پرداخت کنید.
 

هزینه های زندگی در ترکیه پس از اخذ اقامت

هزینه اقامت در ترکیه نسبت به بسیاری از کشورها کم‌تر است. هزینه اخذ اقامت در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر تا حد زیادی ارزان‌تر است. در ادامه به مهم‌ترین هزینه‌هایی که افراد مقیم ترکیه باید پرداخت کنند، اشاره کرده‌ایم.
 
  • هزینه خاک برای یکسال و به ازای هر سال تمدید اقامت این هزینه پرداخت می‌شود.
  • هزینه کارت اقامت
  • هزینه نوتر (برابر اصل کردن اجاره نامه)
  • هزینه دریافت تکست نامبر و راندوو
  • هزینه تشکیل پرونده و انجام همه کارهای مربوط به آن
  • هزینه بیمه سلامت
  • هزینه اجاره نامه منزل یا خرید ملک
  • هزینه کمیسیون بنگاه طبق تعرفه املاک ترکیه
  • هزینه خوراک و مواد غذایی
  • هزینه خرید لباس در ترکیه
 

هزینه‌های جانبی زندگی در ترکیه


هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه رایگان است. اما در دانشگاه‌های خصوصی و نیمه خصوصی باید هزینه پرداخت کنید.بهتر است پیش از اقدام برای اخذ اقامت ترکیه هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید هزینه‌های مورد نیاز خود برای زندگی در این کشور را برآورد کنید و حین مهاجرت و اقامت با مشکل مواجه نشوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از گروه مشاورین درخت سفید کمک بگیرید.
 

شرایط اقتصادی ترکیه

ترکیه امروز به یکی از کشور های در حال توسعه و پیشرفت تبدیل شده است و افراد بسیار زیادی علاقمند هستند که در اقتصاد ترکیه سرمایه‌ گذاری نمایند و میخواهند که به این کشور ورود پیدا کنند.
ترکیه از ثبات اقتصادی خوبی برخوردار است. کسی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارد باید از شرایط اقتصاد کشور ترکیه اطلاعات کافی داشته باشد. واحد پول ترکیه لیر است و مهم‌ترین منبع درآمد این کشور صنعت گردشگری آن است. ترکیه کشوری مدرن– سنتی است و به دلیل وجود بناهای تاریخی فراوان و همچنین منطق طبیعی بسیار زیبا، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. به طوری که سالانه حدود ۴۰ میلیون توریست از این کشور بازدید می‌کنند و در آن به گردش می‌پردازند.
 

همچنین صنعت کشاورزی این کشور بسیار گسترده بوده و حدود ۳۵٪ از نیروی کار کشور ترکیه در این صنعت مشغول به کار هستند. بیشترین تولیدات کشاورزی ترکیه کتان، زیتون و تنباکو است. همچنین صنعت پوشاک ترکیه نیز بسیار پررونق است ومجموعه‌های مد بسیاری در آن فعالیت می‌کنند. از دیگر صنایع این کشور می‌توان تولید تجهیزات، مواد اولیه و حمل و نقل بین المللی را نام برد.

اقامت از طریق اجاره ملک نیز می‌تواند راهی برای مهاجرت به ترکیه باشد. این نوع اقامت با نام اقامت توریستی شناخته می‌شود و آسان‌ترین و بی دوام‌ترین نوع اقامت است. با اجاره ملک طبق توافقی که بین دو کشور ایران و ترکیه انجام گرفته شما می‌توانید به مدت ۳ ماه (۹۰ روز) در ترکیه بمانید و اگر در طول این دوره اقامت کوتاه مدت نگیرید، باید خاک ترکیه را ترک کنید. پس از دریافت اقامت پلیس از مکان اقامت شما بازدید خواهد کرد تا مطمئن شود که در آنجا مستقر هستید و در صورت تغییر مکان باید به دولت ترکیه اطلاع دهید. پس از اتمام سه ماه موظف به ارائه کارت اقامت یا ترک خاک ترکیه هستید.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.