هزینه های مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

هزینه های مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

۱۰۸ بازديد
باید بگوییم که این یک سوال بسیار کلی است که نیاز به جزئیات دارد و نمی توان بدون در نظر گرفتن جنبه های مهاجرت به ترکیه، مقدار مورد نیاز پول مهاجرت را تعیین کرد.
اینکه قصد مهاجرت کاری دارید یا مهاجرت تحصیلی و یا اینکه می خواهید با خرید خانه و سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه در این کشور اقامت دائم داشته باشید؟
پاسخ به تمامی این موارد می تواند کمک زیادی در شفاف سازی مقدار پول مورد نیاز شما برای مهاجرت به ترکیه کند. در هر صورت، اگر قصد مهاجرت کاری و یا تحصیلی به ترکیه را داشته باشید، به احتمال زیاد نیاز به اجاره یک آپارتمان دارید.
صرف نظر از هزینه خرید بلیط پرواز هواپیما که به طور میانگین در حدود 168 دلار هزینه دارد، شما نیاز دارید تا برای اجاره یک خانه مناسب در استانبول در حدود 1400 لیر در ماه پرداخت کنید. البته اگر در شهر دیگری نظیر ازمیر یا آنکارا باشید، هزینه اجاره شما کمتر خواهد شد.
اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه را داشته باشید، حداقل به 40 تا 50 هزار دلار آمریکا نیاز دارید. البته قیمت آپارتمان در شهر استانبول بالاتر بوده و برای خرید یک آپارتمان معقول، به 150 هزار دلار نیاز خواهید داشت.
بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت quora، به طور میانگین شما به ماهانه 5 هزار لیر برای زندگی در شهر بزرگ و پرطرفدار استانبول نیاز داشته و می توانید با اجاره یک ساله یک ملک در این کشور، مهاجرت موقت به ترکیه را تجربه کنید.
این موضوع را به خاطر داشته باشید که اجاره خانه در ترکیه نیاز به رهن نداشته و تنها ملزم به پرداخت یک ماه اجاره به صورت پیش هستید و می توانید یک آپارتمان مبله و دارای تجهیزات را کرایه کنید.
البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمدید اجاره نامه، بدون داشتن مجوز کار و قرارداد قانونی کار تمام وقت در ترکیه میسر نبوده و تنها خرید خانه در کشور ترکیه به شما اجازه مهاجرت دائمی به این کشور را می دهد.
شما باید در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت به ترکیه برای حداقل 6 ماه اول خود پول داشته باشید. اگر بخواهید از طریق ادامه تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید، نیاز به برآورد هزینه شهریه دانشگاه و هزینه های جانبی تحصیل در این کشور هستید، البته می توانید بخشی از هزینه های خود را از طریق کار دانشجویی پاره وقت تامین کنید.
اگر قصد دارید تا از طریق کار مهاجرت به ترکیه را تجربه کنید، باید از مهارت زبان متوسط رو به پیشرفته ترکی استانبولی برخوردار باشید. به طور میانگین درآمد سالانه در کشور ترکیه برابر 118 هزار لیر است.
این به معنی درآمد ماهانه 8 تا 9 هزار لیری در ماه خواهد بود. اما در صورتی که به دنبال مشاغل عمومی و غیرتخصصی در این کشور باشید و از مهارت زبان چندان مناسبی برخوردار نباشید. درآمد شما از این مقدار کمتر شده و به نصف تقلیل می یابد.
از این رو، پیش از مهاجرت به ترکیه، بهتر است هدف خود را مشخص کنید، نسبت به بودجه و دارایی و البته شغل احتمالی خود در این کشور، نسبت به اجاره منزل و سبک زندگی خود در کشور ترکیه تصمیم گیری کنید.
یعنی اگر دارای شغلی با درآمد ماهانه 4 هزار لیر در ترکیه هستید، باید به دنبال یک خانه با اجاره 1000 لیری یا کمتر در حومه شهر باشید و سعی کنید که به جای خرید غذا از بیرون و یا استفاده از برندهای خارجی و گران، از محصولات بومی و غذاهای خانگی استفاده کنید.
در حالت کلی، به عنوان یک ایرانی نیازی به ویزا برای حضور در ترکیه ندارید، اما باید در مقوله مهاجرت به ترکیه، در مورد تمامی هزینه های بلیط پرواز، رزرو هتل و یا اجاره شش ماهه و یک ساله خانه، خورد و خوراک، هزینه قبوض مصرفی، هزینه حق خاک و کارت اقامت موقت و مواردی از این قبیل حساب کتاب دقیق کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.