چند نکته ای که قبل از خرید ملک در ترکیه، باید بدانید

آشنایی با شرایط مهاجرت و اقامت در ترکیه (شرایط+مدارک+هزینه ها)

چند نکته ای که قبل از خرید ملک در ترکیه، باید بدانید

۱۰۸ بازديد


خرید ملک در ترکیه
یکی از جنجالی ترین موضوعاتی است که بسیاری با آن روبرو هستند. شما اگر کمی به این موضوع فکر کنید و یا اگر قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، قطعا با چالش هایی روبرو می شوید. چالش هایی که هر کدام می تواند نظر و حتی هدف شما را تغییر دهد. آیا مهاجرت به ترکیه کار درستی است یا اینکه خرید خانه در این کشور، کار ساده ای است یا خیر، اولین سوالات و چالش هایی است که با آن، روبرو می شوید.

ما اینجاییم که شما را با صفر تا صد خرید ملک در ترکیه آشنا کنیم تا هر گونه دغدغه ای در این موضوع برای شما برطرف شود و به راحتی به زندگی هدفمند در کشور اروپایی-آسیایی ترکیه، بیاندیشید. تمامی اطلاعاتی که در این صفحه به شما شرح می دهیم، بر اساس تجربیات شخصی و اطلاعات دقیقی است که از قوی ترین وب سایت های فروش املاک در ترکیه، بدست آمده است.

سرفصل های این صفحه عبارت اند از:

  • 10 نکته ای که قبل از خرید ملک در ترکیه، باید بدانید
  • نحوه خرید آنلاین ملک در ترکیه
  • مدارک مورد نیاز برای خرید خانه
  • بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه
  • حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه

چند نکته ای که قبل از خرید ملک در ترکیه، باید بدانید

 

در چند سال گذشته، تحولات گسترده ای در برخی از شهرهای ترکیه اتفاق افتاده است، بنابراین ارزش املاک در ترکیه به جایی رسیده است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته و مردمان زیادی با فرهنگ های مختلف، به این شهرها علاقه مند شده و قصد مهاجرت به این کشور را داشته اند. شرکتهای ساختمانی در ترکیه با هدف ساخت برخی از مجلل ترین ساختمان ها در زیباترین مکانها، رونق زیادی یافته اند. ما خود نیز می دانیم که خرید ملک در ترکیه و اقامت در این کشور، کار ساده ای نیست.


به همین منظور هر آنچه که کار شما برای اقامت در این کشور، به بهترین و ساده ترین شکل، به انجام می رساند، را در این صفحه بررسی می کنیم و نکات مهمی که قبل از خرید ملک در ترکیه و اقامت را باید بدانید، برای شما خواهیم گفت:

هدف از خرید خانه را مشخص کنید!

یکی از مهم ترین مراحل خرید خانه در ترکیه یا هر کشور دیگری، این است که ابتدا هدفتان را مشخص کنید. دانستن اینکه به دنبال چه نوع ملکی هستید، چرا می خواهید خانه بخرید یا اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید یا حتی چه نوع خانه ای در چه منطقه ای می خواهید، خیلی ضروری و مهم است.

شما باید در یک جمله هدفتان را مشخص کنید. مثلا من می خواهم برای سرمایه گذاری در استانبول خانه بخرم یا مثلا من می خواهم برای اقامت دائم در آنتالیا ترکیه خانه ای ویلایی خریداری کنم

در نتیجه باید مشخص کنید که آیا یک آپارتمان مسکونی ساده می خواهید، یا یک آپارتمان مجلل، یا ویلاهای رو به دریا، پنت هاوس هایی با ویوی ابدی شهر یا یک خانه ساحلی و ... . موضوع دیگر در مورد سرمایه گذاری است که تا چه مبلغ می خواهید سرمایه گذاری کنید و اینکه آیا ممکن است در آینده نظرتان عوض شده و بخواهید برای اقامت به ترکیه مهاجرت کنید یا خیر.

ما در ادامه سوالاتی را مطرح می کنیم تا این موضوع را به طور کامل برای خود مشخص کنید:

هدف از خرید ملک در ترکیه، سرمایه گذاری است یا اقامت؟

چه مبلغی را می خواهید برای خرید ملک، هزینه کنید؟

آیا خانه آپارتمانی می خواهید یا ویلایی؟

در کدام منطقه یا شهر، می خواهید خانه بخرید؟

این سوالات به شما کمک می کند که هدفتان را دقیق تر مشخص کنید و برای خرید ملک در ترکیه و اقامت، بهتر تصمیم گیری کنید.

قیمت خرید ملک در ترکیه

 

خرید ملک در ترکیه امروزه تبدیل به یک سرمایه گذاری بلندمدت یا کوتاه مدت با سود فراوان شده است و بازار بسیار گرمی را داراست. در ادامه شما با قیمت خرید ملک در ترکیه آشنا خواهید شد و قطعاً برایتان مفید خواهد بود.

خرید خانه در ترکیه با قیمت های متفاوتی مقدور است که شروع این قیمت ها حدودا از 1 میلیارد تومان می باشد. شاید با خودتان فکر کنید که با این مبلغ در شهرهای دور افتاده ترکیه می توانید صاحب خانه شوید. اما اینگونه نیست. با این مبلغ شما در استانبول، اما در محله های متوسط توانایی خرید ملک را خواهید داشت. با مبلغ حدودی 1 میلیارد تومان، یک خانه 50 – 70 متری با یک اتاق خواب می توانید خریداری کنید.

اما همانطور که به شما عزیزان گفتیم، این قیمت بسیار متغیر است. به عنوان مثال، در شهر سامسون ترکیه، قیمت خانه به متری 2 هزار لیر می رسد. در شهر جذاب و توریستی آنتالیا این قیمت به 4 هزار لیر و در ازمیر 3500 می رسد و با وجود این هزینه بالا، باز هم مشتریان و طرفداران زیادی دارد.

در سال های اخیر همواره نرخ خرید ملک در ترکیه رو به رشد بوده و تمامی سرمایه گذاران توانسته اند سود خوبی را از آن دریافت کنند و به فکر سرمایه گذاری در بخش های دیگر بیوفتند. اما برای اطلاع بیشتر از قیمت های لحظه ای ملک در استانبول پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما از طریق تلفن یا ثبت اطلاعات خود در سایت، در ارتباط باشید.
 

خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

با توجه به قوانینی که در ترکیه وجود دارد، شما می توانید با خرید ملک یا اجاره آن، اقامت ترکیه را دریافت کنید. اما خب مدت زمان این اقامت هم محدود است و شما باید آن را تمدید کنید. البته خرید ملک در ترکیه تنها راه اخذ اقامت نیست، روش های دیگری هم وجود دارند که در دیگر مقالات سایت، به آنها اشاره داشته ایم. لازم به ذکر است که این اقامت به شما و اعضا خانوادتان تعلق می‌گیرد و اگر خانه یا ملکی به صورت مشارکتی خریداری کنید، باید نام شرکا و ذی نفعان در تاپو یا همان سند خانه، قید شود.

خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت

 

شما با خرید ملکی که ارزش آن بالای 250 هزار دلار باشد، شهروندی ترکیه را هم خودتان، هم همسرتان و هم فرزندان زیر 18 سالتان دریافت می کنید.

اما دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک شرایطی دارد که باید رعایت شوند. اولین شرط این است که باید خانه به صورت نقدی خریداری شده باشد. شرط دوم هم این است که سه مالک قبلی ملک خریداری شده افراد خارجی نبوده باشند.

یک نکته بسیار مهم هم وجود دارد. شما نیاز نیست حتما بابت یک خانه 250 هزار دلار خرج کنید. بلکه بایستی است مجموع کل هزینه های خرید ملک شما 250 هزار دلار شود. یعنی شما می توانید 2 یا 3 ملک خریداری کنید، در یکی از آنها مستقر شوید و باقی املاک خود را اجاره دهید و درآمد خوبی از این راه داشته باشید.

کدام استان ترکیه مناسب شما و خانواده شما خواهد بود؟

 

این سوال در چک لیست مشخص کردن هدف، بود اما می خواهیم آن را کامل تر، بررسی کنیم. موقعیت مکانی نقشی اساسی در تصمیم گیری برای خرید ملک دارد.

اینجا نیز به چند سوال پاسخ دهید:

دوست دارید چه امکانات شهری، در اطراف خانه شما باشد؟

مرکز شهر را دوست دارید یا حومه شهر؟

دوست دارید در منطقه گردشگرپذیر، زندگی کنید یا خیر؟

آب و هوای شهرهای ساحلی را می پسندید یا آب و هوای شهرهای گرم و خشک را؟

چه نوع فرهنگ دینی را می پسندید؟
و ...

آنتالیا

بنابر اطلاعات به دست آمده، شهر آنتالیا ترکیه از شرایط بسیار خوبی در زمینه بازار مستغلات برخوردار می باشد. این شهر علاوه بر این که به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه انتخاب شده است، بسیاری از سرمایه گذاران، گلف بازان و تاجرانی که به دنبال خانه های لوکس هستند، این شهر را انتخاب می کنند.

در شهر آنتالیا پروژه ها و آپارتمان های مجللی وجود دارد که این خود دلیلی برای جذب سرمایه گذاران می باشد.

چرا باید در آنتالیا ملک خریداری کرد؟

 

با زیاد شدن توریست ها از دیگر نقاط جهان، قیمت املاک در شهر آنتالیا روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمار به دست آمده از وزارت خانه فرهنگ ترکیه؛ شهر آنتالیا دارای رتبه پنجم اروپا در زمینه گردشگری می باشد.

شهر آنتالیا از سیستم حمل و نقل بی نظیری برخوردار می باشد به طوری که فرودگاه واقع در این شهر به عنوان پرجمعیت ترین فرودگاه ترکیه شناخته شده است. لازم به ذکر است که در این فرودگاه سالانه بیش از 30 میلیون نفر جمعیت در حال رفت و آمد می باشند.

از همه این امتیازات که بگذریم، آنتالیا از امکانات درجه یک برخوردار است. حال این امکانات شامل: مکان های تاریخی، پارک های معروف، خیابان های شیک، مراکز درمانی با بهترین خدمات و کیفیت، عالی ترین مدارس و دانشگاه و ...

ازمیر

شهر ازمیر به عنوان سومین شهر پرجمعیت کشور ترکیه شناخته شده است. به نظر می رسد شهر ازمیر هم یکی از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد چرا که در این شهر می توان به تمامی بزرگراه های اصلی دسترسی داشت که این خود دلیل با ارزشی تلقی می شود.

چرا باید در ازمیر ملک خریداری کرد؟

شهر ازمیر شهری فوق العاده پرجمعیت و پر جنب و جوش است. در این شهر جاذبه های تاریخی به وفور یافت می شود. در واقع می توان گفت افرادی که علاقه زیادی به تاریخ دارند، انتخاب شهر ازمیر می تواند بهترین گزینه باشد.

شهر ازمیر ترکیه از سواحل زیادی هم نیز برخوردار است. وجود ویلاهای لوکس در این شهر قابلیت این را دارد که هر سرمایه گذاری را جذب خود کند.

چرا باید در استانبول ملک خریداری کرد؟

آب و هوای مطلوب شهر استانبول یکی دیگر از نقاط قوت این شهر می باشد. تابستان و زمستان های این شهر بسیار معتدل است.

بازار املاک استانبول یکی از اهداف تمامی سرمایه گذاران می باشد. همچنین وجود دانشگاه های معتبر باعث شد تا بیشتر دانشجویان ایرانی این شهر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

استانبول

فکر می کنم رسیده ایم به بخش جذاب ماجرا!

قطعا خرید ملک در ترکیه در شهر استانبول برای هر فردی یک رویا می باشد. چرا که این شهر یکی از بزرگترین، زیباترین، و بهترین شهرها از تمامی جنبه ها است.

از آنجایی که شهر استانبول یک شهرتوریستی بوده، اقتصاد و تجارت این شهر روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

رشد و بازگشت سرمایه

 

رشد و بازگشت سرمایه از مهم ترین عواملی هستنند که سرمایه گذارن اقدام به خرید ملک در ترکیه می کنند. استانبول یکی از مهم ترین و عالی ترین مکان ها برای سرمایه گذاری است. با توجه به اینکه  سرمایه گذاری در استانبول موجب اقامت و در ادامه حق شهروندی در ترکیه می شود، انتخاب ملک مناسب بسیار مهم است.

پروژه های بسیار زیادی در استانبول وجود دارد که می توانید در آنجا سرمایه گذاری کنید. همچنین سرمایه گذاران می توانند خرید فروش املاک را انجام دهند و سود بسیاری خوبی داشته باشند.

متخصصان در ترکیه پیشنهاد می کنند، در فضای تجاری سرمایه گذاری کنند، زیرا می توانند به شرکت های چند ملیتی اجاره دهند تا سود زیادی با بازدهی بالا نصیب آن ها شود.

اخذ مجوز اقامت ترکیه

افراد مهاجر، با خرید ملک در استانبول می توانند اقامت کشور ترکیه را اخذ کنند و بعد از چند سال می توانند اقدام به گرفتن پاسپورت ترکیه کنند.

یکی از مهم ترین عواملی که در رشد اقتصاد ترکیه کمک کرد، خرید ملک و سرمایه گذاری در استانبول بود. 

دولت ترکیه در سال 2013 اعلام کرد، افراد خارجی که در خواست اقامت داده اند، می توانند مراحل خرید خانه در ترکیه را طی کنند و مجوز اقامت را در یافت کنند. به همین راحتی اقتصاد ترکیه دگرگون شد.

راهنمای مناسب خرید ملک در ترکیه

 

از آنجای که شما آشنا به کشور و از از قوانین این کشور با خبر نیستید، می توانید برای خرید خانه در ترکیه از یک آژانس املاک معتبر در خواست کمک کنید. شرکت آسیا ملک با سال ها تجربه در زمینه املاک می تواند کمک بسیار خوبی جهت سرمایه گذاری در استانبول به شما بکند.

خرید پروژه های مسکونی در ترکیه

کشور ترکیه در چند سال اخیر در زمینه ساختمان سازی پیشرفت چشمگیری داشته است. همچنین سرمایه گذاران زیادی اقدام به ساخت پروژه های عظیم در این کشور کرده اند. می توان گفت در این ساختمان ها از بهترین متریال روز دنیا استفاده شده است. علاوه بر این که از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند، قیمتشان هم از ساختمان های ایران بسیار مناسب تر است. یکی از بهترین ویژگی های پروژه های مسکونی ترکیه، امنیت بالای آن می باشد. چرا که در سراسر مجموعه دوربین های مداربسته قرار دارد و فردی به عنوان نگهبان 24 ساعته در آنجا حضور دارد. هریک از افراد می توانند با خرید یکی از این پروژه ها سرمایه گذاری های سود آوری انجام دهند. خبر خوب این که این پروژه ها را می توانید به صورت اقساطی خریداری کنید و لازم به ذکر است که ساختمان های نیمه تمام ارزانتر می باشند. 

خرید آپارتمان در ترکیه به صورت اقساطی

یکی از مزایای خوب خرید ملک در ترکیه این است که شما می توانید با توجه به بودجه خود، منزل مورد نظر را به صورت اقساطی خریداری کنید. شرایط خرید اقساطی به این صورت می باشد که شما می بایست 35 درصد از مبلغ کل خانه را به صورت نقدی پرداخت کرده و مابقی را طی اقساط 24 الی 60 ماه به حساب صاحبخانه واریز کنید. با این شرایط بعد از یک الی دو سال می توانید به راحتی صاحبخانه شوید. نکته جالب این است که شما پروژه ها را همانطور که ابتدا در ماکت دیده اید و پسندیده اید، باید از فروشنده دریافت کنید. زیرا تمامی پروژه ها، قبل از شروع کار از شهرداری مجوز می گیرند و طبق دستور شهرداری آپارتمان باید عینا مانند الگوی و طرح اولیه به مشتری تحویل داده شود. این یک ویژگی خوبی است که برای خرید آپارتمان در ترکیه یا خرید ویلا در ترکیه، به شما کمک زیادی می کند.

در چند سال اخیر خرید ملک در ترکیه بسیار رواج پیدا کرده است یکی از دلایل مهم آن سخت ویزا دادن کشور های دیگر است.

در ترکیه با سرمایه گذاری در استانبول می توانید اقامت این کشور را بگیرد و بعد از مدتی اقدام به اخذ پاسپورت کنید. چه چیزی از این بهتر می تواند برای شما باشد؟ قبل از اقدام به خرید باید از نحوه ارائه مدارک به اداره مربوط اطلاع داشته باشید.

مراحل خرید ملک در ترکیه

بعد از انتخاب خانه مورد نظر، در وهله اول باید قرار داردی بین خریدار و فروشنده تنظیم شود. برای ایرانیان به زبان فارسی و برای فروشنده ترک زبان به زبان ترکی این قرار داد نوشته می شود. در این نوشته، کلیه شرایط و ضوابط ذکر خواهد شد. خریدار مبلغی به عنوان پیش پرداخت به فروشنده می دهد و بعد از آن به دنبال شماره مالیاتی می رود.

در مراحل بعد با شماره مالیاتی گرفته شده به بانک می روید جهت افتتاح حساب، نکته بسیار مهم در رابطه بانک های ترکیه این است که هیچ هزینه اضافی بابت کارمزد افتتاح حساب یا هرچیزی از شما گرفته نمی شود.

شما با اینترنت بانک قادر خواهید بود به تمام بانک های داخل و یا خارج ترکیه پول ارسال کنید.

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

در ادامه لیست مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه را آورده‌ایم:

  • سند مالکیت خانه
  • پاسپورت افراد خارجی که مایل به خرید هستند( توجه داشته باشید یک نسخه ترجمه از پاسپورت نیز به همراه داشته باشید)
  • گواهی ارزش گذاری شده ملک از شهرداری
  • بیمه زلزله ( اجباری)
  • دو قطعه عکس از خریدار و یک عکس از فروشنده
  • مترجم رسمی درصورت عدم تسلط به زبان ترکی

قوانین خرید ملک در ترکیه

 

اگر تصمیم خود را برای خرید ملک در ترکیه گرفته اید، پیشنهاد می کنیم این بخشرا تا پایان مطالعه کنید.

توصیه می کنیم قبل از این که هر اقدامی برای خرید ملک انجام دهید، یک سفر به ترکیه بروید و از نزدیک املاک را بازدید کرده و با شهرهای ترکیه آشنا شوید. شما با این کار می توانید به راحتی با شهری که قصد دارید به عنوان شهر دوم خود انتخاب کنید، بیشتر آشنا شوید.

فردی که می خواهد در ترکیه ملکی برای خود خریداری کند، می بایست جزو یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. خبر خوب این که ایران در گروه کشورهای مجاز قرار دارد. لازم به ذکر است که سرمایه گذاران و یا شهروندان خارجی می توانند هرگونه ملک از جمله: تجاری، کشاورزی، خانه و یا زمین در کشور ترکیه خریداری کنند. به خاطر بسپارید که قبل از اقدام به خرید املاک نام برده، باید از مراجع مربوطه استعلام بگیرید.

مراحل خرید ملک در ترکیه در سال 2021

می دانیم افرادی که به دنبال خرید ملک در ترکیه هستند، دوست دارند با مراحل خرید ملک در ترکیه آشنا شوند. جای نگرانی نیست چرا که قصدا داریم تمامی مراحل خرید ملک را برایتان شرح دهیم.

مرحله اول: کسب اطلاعات اولیه

همه ما به خوبی می دانیم که اقتصاد کشور ترکیه روز به روز در حال رشد می باشد. در سال هزاران ملک برای فروش وجود دارد. ابتدا می بایست در مورد منزل مورد نظر و مکان آن تحقیق کنید تا بعد از خریداری پشیمان نشوید. برای آشنایی با بهترین مناطق ترکیه برای زندگی و آشنایی با نوع فرهنگ مردم ترکیه، می توانید به بلاگ های سایت آسیا ملک سر بزنید و اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید.

مرحله دوم: انتخاب بهترین آژانس برای خرید ملک

اگر در انتخاب آژانسی که قرار است به واسطه آن در ترکیه ملک خریداری کنید، دقت نکنید ممکن است تمامی سرمایه های خود را هدر داده و نتیجه خوبی دریافت نکنید. ترکیه یک کشور فوق العاده بزرگی است که باید برای تصمیم در هر زمینه حقوقی، با یک مشاور دلسوز مشورت کنید تا شما را به بهترین راه هدایت کند. همچنین شرکت آسیا ملک از مشاورین خبره ای برخوردار است که می توانید در این زمینه از آنان مشاوره بگیرید.

 مرحله سوم: بازدید از پروژه ها

همانطور که در بالا ذکر کردیم، برای این که در زمینه خرید ملک، خرید موفقیت آمیزی داشته باشید، بهتر است قبل از معامله یک سفر به کشور ترکیه بروید و از نزدیک پروژه ها را ببنید و با محله آن بیشتر آشنا شوید.

مرحله چهارم: پروژه مورد نظر را انتخاب کنید

حال که با محله، نوع ملک و تمامی اطلاعات مربوطه آشنا شدید، وقت آن رسیده که پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای آن که بتوانید ملک مورد نظر خود را خریداری کنید، بهتر است آن را از قبل رزرو کنید. تعرفه رزرو و یا همان بیعانه مبلغی حدود 1100 یورو می باشد که این مبلغ غیرقابل بازگشت است. به یاد داشته باشید که این مبلغی که از قبل گرفته می شود، از مبلغ کل ملک کسر می شود.

معایب خرید ملک در ترکیه

 

از جمله معایب خرید ملک در ترکیه به همراه دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زبان کشور ترکیه: به این نکته توجه کنید که اگر قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارید و یا می خواهید به این کشور مهاجرت کنید، می بایست به زبان ترکی استانبولی مسلط شوید. دولت ترکیه برای افراد خارجی که به زبان ترکی مسلط باشند امتیازات بسیار خوبی در نظر گرفته است. چنانچه با زبان ترکی استانبولی آشنا نیستید، برای خرید ملک در ترکیه می بایست کمی هزینه کنید و یک مترجم برای خود بگیرید. 

پرداخت مالیات و هزینه های جانبی خرید ملک: لازم به ذکر است که هزینه های پرداختی فقط به خرید ملک خلاصه نمی شود. در واقع هزینه های جانبی نیز وجود دارند که باید قبل از خرید ملک پرداخت شوند. این هزینه ها شامل: هزینه حق مشاوره، هزینه ثبت سند، دستمزد مترجم و ... می باشد.

امکان باطل شدن قرارداد: اگر در ترکیه ملکی را خریداری کنید که مورد تایید وزارت و سازمان های مربوطه واقع نشود، ممکن است قرارداد از سمت دولت ترکیه باطل شود.

موارد ذکر شده در دسته بندی معایب خرید ملک در ترکیه قرار گرفته اند و شما باید حتما از آنها با خبر باشید.

فروختن ملک در ترکیه به یک ایرانی دیگر

این روزها سؤالی تحت عنوان "آیا پس از خرید ملک در ترکیه می توان آن را به افراد خارجی، ایرانیان یا خود ساکنان کشور ترکیه فروخت؟" تبدیل به یک دغدغه شده است.

طبق قوانین کشور ترکیه، خب مسلماً جواب این سؤال بله است و امکان فروختن ملک در ترکیه را دارید و حتی به فرد خریدار اقامت ترکیه نیز تعلق می گیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر قصد دریافت اقامت ترکیه را دارید حتماً باید خانه را از یک فرد ترک خریداری کنید. حال سؤال دیگری مطرح می شود. آیا افراد ترک از ایرانیان یا افراد خارجی ملک می خرند؟ بله زیرا آنها می توانند با فروش مجدد آن ملک، به سود زیادی دست پیدا کنند.
 

آشنایی با خطرات خرید ملک در ترکیه

بازار خرید ملک در ترکیه روز به روز در حال رشد و توسعه می باشد. دولت ترکیه با سیاست هایی که دارد، می خواهد سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کند، از همین رو بسیاری از افراد برای کسب سود و کلاهبرداری وارد عمل می شوند. در این میان خطراتی از جمله مصادره اموال و ناامنی سرمایه، افراد را تهدید می کند. لازم است بدانید بعضی از دولت ها قسمتی از اموال افراد خارجی را به تصرف خود در می آورند که این عمل با خسارت های مالی همراه است.

طبق اطلاعات به دست آمده از وضعیت کشور ترکیه در بخش مصادره اموال، باید بگوییم که وضعیت سرمایه گذاری در ترکیه چندان مطلوب نمی باشد. در این باره لازم نیست زیادی احساس خطر کنید چرا که میان دولت ترکیه و ایران قراردادی امضا شده که تا حد زیادی سرمایه گذاران ایرانی در ترکیه بتوانند احساس امنیت کنند.

هزینه های خرید ملک در ترکیه

فکر می کنم رسیده ایم به بخش هیجان انگیز مقاله!

بسیاری از افراد فکر می کنند برای خرید ملک در خارج از کشور باید هزینه های زیادی پرداخت کنند، در واقعیت این طرز فکر اشتباه است. چرا که قیمت خانه های ترکیه از املاک داخل ایران ارزان تر می باشد. برای مثال: برای خرید یک خانه 40 الی 50 متری در یک منطقه متوسط، باید 200 هزار لیر هزینه کنید که این مبلغ در برابر املاک ایران بسیار ارزان می باشد.

به این نکته توجه کنید که هزینه های خرید ملک در ترکیه فقط به خرید آن خلاصه نمی شود چرا که یک سری هزینه های جانبی وجود دارد که پرداخت آن وظیفه خریدار است. این هزینه ها به شرح زیر می باشند:

  • هزینه انتقال سند که 2% آن بر عهده خریدار است.
  • هزینه تهیه گزارش ارزیابی که حدود 1.700 لیر می باشد.
  • هزینه مالیات سالانه املاک (مبلغ دقیق این مورد بستگی به مکان قرار گیری ملک دارد)
  • هزینه های بیمه که بر اساس متر مربع محاسبه می شوند.
  • هزینه کمیسیون بنگاه
  • اگر به زبان ترکی مسلط نباشید، می بایست یک مبلغی را هم برای دستمزد مترجم کنار بگذارید.

تاپو یا سند رسمی ملک در ترکیه

تاپو یا سند مالکیت به سندی گفته می شود که برای اثبات حق مالکیت صادر می شود. این سند توسط اداره تاپو تهیه می شود و به وسیله دفتر اسناد رسمی دولت ترکیه بایگانی می شود. در این سند اطلاعاتی در مورد صاحب ملک و مشخصات ملک درج شده است. زمانی تاپو ارزش دارد که دارای مهر باشد چنانچه مهر اداره تاپو در آن وجود نداشته باشد، این سند فاقد اعتبار است. در سمت راست در بالای سند، عکس مالک آپارتمان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که درج عکس مالک الزامی نیست. به این نکته توجه کنید که اگر ملک دارای چنیدن صاحب باشد، باید در سند ذکر شود.

چند نکته در رابطه با خرید ملک در ترکیه

 

تا به حال به این موضع فکر کرده اید که چه چیزی باعث شده تا مردم دیگر کشورها تمایل زیادی به خرید ملک در کشور ترکیه داشته باشند؟

  • همانطور که کمی بالاتر ذکر کردیم، هزینه های منزل در ترکیه بسیار ارزان می باشد.
  • در ترکیه بهترین محصولات اعم از خوراک، پوشاک، و دیگر وسایل مایحتاج با بهترین برندهای دنیا به وفور یافت می شود.
  • مراکز تفریحی و گردشگری زیادی در کشور ترکیه مخصوصا در شهر استانبول وجود دارد. افرادی که عاشق تفریح هستند انتخاب این کشور بهترین گزینه برای اقامت می باشد.
  • در این کشور از همه نوع خانه از جمله: ویلایی، آپارتمانی و یا ساحلی می توان بهره مند شد.
  • در هر شهر از ترکیه، سیستم های حمل و نقل بسیاری وجود دارد که مشکل افراد را در زمینه رفت و آمد حل کرده است.
  • فرصت سرمایه گذاری در ترکیه فراهم است که این خود یکی از روش های دریافت اقامت ترکیه می باشد.
  • برای خرید املاک در ترکیه می توانید مقداری از مبلغ مورد نظر را قسطی پرداخت کنید به طوری که سند به نام شما ثبت شده باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.